http://fbe.nku.edu.tr/07_AnabilimDallar%C4%B1/0/s/16929/22668

İnşaat Mühendisliği (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik Birimİnşaat Mühendisliği (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Sİnan ŞAHİN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacıİnşaat Mühendisliği anabilim dalı yüksek lisans programları; Yapı Yapı Malzemesi Hidrolik Geoteknik Ulaştırma Mekanik Yapı işletmesi
Mezunların Mesleki Profilleriİnşaat mühendisleri, yollar, köprüler, hava alanları, tünel, baraj, su ve kanalizasyon sistemleri gibi yapılarım, tasarım, inşaa ve kontrol kısımlarında görev alırlar. Kamu kurum ve kuruluşlarında ve özel şirketlerde çalışabildikleri gibi serbest olarak da görev yapabilirler. Üst derece programlara da devam edip çalışmalarına akademik olarak devam edebilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Bilişim teknik ve teknolojilerini etkin bir şekilde uygulayarak mühendislik uygulamalarında kullanma becerisi
2-Bireysel veya takım olarak disiplinler arası veya çok disiplinli alanlarda çalışabilme becerisi
3-Çevresel konular, iş sağlığı ve güvenliği ve bunların yasal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olarak uzmanlık gerektiren bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
4-Etik ilkelerine uygun davranma ve mühendislik sorumluluk bilinci
5-Etkili biçimde yazarak ve konuşarak iletişim kurabilme kabiliyeti
6-İnşaat Mühendisliği ile ilgili çok disiplinli temel ve uzman mühendislik bilgilerini uygulama yeti ve becerisi
7-İş hayatındaki uygulamaları kavrayabilme kabiliyeti. Proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi ve stratejik yönetim gibi konularda bilgi sahibi olması
8-Karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
9-Modern dünyanın sorunları hakkında bir farkındalık gösterme ve uzmanlık alanında mühendislik problemlerini tanımlama, ifade etme ve çözme becerisi
10-Nitel ve nicel gözlem yeteneğinin yanında deney tasarlama ve bunların küresel ve sosyal etkileri hakkında bilgi ve yasal sonuçları ile ilgili farkındalık.
11-Yaşam boyu öğrenmenin ve uzman bilgi edinmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Müfredat

İnşaat Mühendisliği (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024-2025 Güz Dönemi İnşaat Mühendisliği Seçmeli Dersler() 45
LÜ-İM-04 Başlangıç ve Sınır Değer Problemleri 3 0 5
LÜ-İM-37 Beton ve betonarme yapılarda kalıcılık 3 0 5
LÜ-İM-30 Elastisite Teorisi 3 0 5
LÜ-İM-40 Endüstriyel Atıkların Betonda Kullanımı 3 0 5
LÜ-İM-26 Hidroklimatoloji 3 0 5
LÜ-İM-27 İnşaat Mühendisliğinde Kompozit Malzemeler 3 0 5
LÜ-İM-14 Özel Betonlar ve Özel Şartlarda Beton Dökümü 3 0 5
LÜ-İM-29 Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri ve Teknolojileir 3 0 5
LÜ-İM-31 Yapı Malzemelerinin Şekil Değiştirme Özellikleri 3 0 5
LÜ-İM-16 Yapı Tasarımında Optimizasyon Yöntemleri 3 0 5
LÜ-İM-06 Zemin Laboratuar Teknikleri ve Deneysel Zemin Mekaniği 3 0 5
LÜ-İM-05 Zeminlerin İyileştirilmesi 3 0 5
LÜ-İM-11 Zeminlerin Mühendislik Özellikleri 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2024-2025 Bahar Dönemi İnşaat Mühendisliği Seçmeli Dersler() 45
LÜ-İM-28 Beton Katkı Malzemeleri 3 0 5
LÜ-İM-37 Beton ve betonarme yapılarda kalıcılık 3 0 5
LÜ-İM-17 Binaların Yalıtımı 3 0 5
LÜ-İM-26 Hidroklimatoloji 3 0 5
LÜ-İM-25 İleri Yapı Dinamiği 3 0 5
LÜ-İM-27 İnşaat Mühendisliğinde Kompozit Malzemeler 3 0 5
LÜ-İM-14 Özel Betonlar ve Özel Şartlarda Beton Dökümü 3 0 5
LÜ-İM-23 Yapay Sinir Ağları ve Mühendislikteki Uygulamaları 3 0 5
LÜ-İM-31 Yapı Malzemelerinin Şekil Değiştirme Özellikleri 3 0 5
LÜ-İM-16 Yapı Tasarımında Optimizasyon Yöntemleri 3 0 5
LÜ-İM-12 Yeraltı Suyu Hidrolojisi 3 0 5
LÜ-İM-05 Zeminlerin İyileştirilmesi 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-İM-04 Başlangıç ve Sınır Değer Problemleri
#
11011111231
11022212121
11013313231
LÜ-İM-37 Beton ve betonarme yapılarda kalıcılık
#
22232322333
33222312334
13331222333
LÜ-İM-30 Elastisite Teorisi
#
11111441341
21112231241
31113321431
31112432444
LÜ-İM-40 Endüstriyel Atıkların Betonda Kullanımı
#
44454344454
45354535334
34434354445
LÜ-İM-26 Hidroklimatoloji
#
32334433333
34434444443
33343223344
33334333344
33433343333
33333233323
LÜ-İM-27 İnşaat Mühendisliğinde Kompozit Malzemeler
#
22111212222
22111212222
22111212222
LÜ-İM-14 Özel Betonlar ve Özel Şartlarda Beton Dökümü
#
33444432324
33434333334
33444332324
LÜ-İM-29 Sürdürülebilir Yapı Malzemeleri ve Teknolojileir
#
22212221212
22212221212
22212221212
22212221212
LÜ-İM-31 Yapı Malzemelerinin Şekil Değiştirme Özellikleri
#
12122424332
12122424332
12122424332
LÜ-İM-16 Yapı Tasarımında Optimizasyon Yöntemleri
#
41111221212
41111322111
32121222212
LÜ-İM-06 Zemin Laboratuar Teknikleri ve Deneysel Zemin Mekaniği
#
34333444444
34443344444
44334344444
LÜ-İM-05 Zeminlerin İyileştirilmesi
#
43443334444
43443304444
43443334444
LÜ-İM-11 Zeminlerin Mühendislik Özellikleri
#
34334343334
34334343334
LÜ TEZ TEZ
#
23333433232
32333323433
33334332334
22333322444